Hemsedal 17-19 august
















lørdag 15. september 2012

Husband walker. 15. august 2012.


"Takk for at du lufter mannen min og gjør ham sprek", sa Anne da jeg avleverte Pål på Gausel etter en søkkvåt Hølerunde. Årets underdrivelse. Riktignok lå jeg foran de 10 siste metrene, men ellers lå jeg bak i sølespruten. Vi har for øvrig omdøpt yr.no til pøs.no. Turer som denne skiller menn fra gutter. De som pinglet ut er notert.

Men du satt meg på noe der, Anne. I USA har de dog walkers. Kanskje det her på berget er marked for husband walkers? Gudene skal vite at det blir hakket tøffere enn walking! Kan være noe å falle tilbake på når jeg om hundre år skal gå av med pensjon. Kan bli penger å tjene på sånt.

Det var ikke mange syklister ute i dag, gitt. Tipper de lå under dynene sine og lyttet på regnet. Vi traff en gjeng på toppen av Seldal, men de så mer ut som de var på svømmetur. Jeg er glad jeg lurte en ullboxer under sykkelbuksa, og jeg tipper Pål var frossen til margen på leggene selv om han sa at han ikke frøs det spøtt. Tror deg ikke. Gåsehud lyver ikke. Og jeg holder en knapp på at svettedråpene var bekker av regn. Men er man Kongen så er man Kongen. Og da viser man ikke svakhetstegn.

Takk for turen, Pål. Går jo fint an å sykle om høsten og.

Hilsen Månestråle


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar